Saturday 26 February 2011

TEORI CINTA (tribute)

by Naqibah Azman on Monday, February 21, 2011 at 3:39am
kebanyakan orang tak tahu apa itu cinta,
kebanyakan orang keliru dengan definisi cinta,
kebanyakan orang tidah tahu mengenai cinta,
kebanyakan orang tidak mengerti mengapa hadirnya cinta.

teori cinta yang sering di perkata,
menjadi bualan raja ke raja,
meniti bibir berdekat lamanya,
kini masih lagi bertakhta.
ada orang kata cinta itu "gembira"
ada orang kata cinta itu " sengsara"
ada orang kata cinta itu "sayang"
ada orang kata cinta itu "bukan apa-apa"

cinta kepada kekasih..
kawan saya kata, oh! itu sangat pedih...
cinta kepada keluarga..
ibu saya kata, itu lah yang utama..
cinta kepada maha pencipta...
al-quran kata,itu membawa ke syurga...

mungkin ada yang kata...
kalau suka ckp suka...
mungkin ada yang kata "susahnya aq nak menerangkan kepadanya
bahawa aku sukakan dia...
tolong lah wahai tuhan mengapa dgn aku ni,,,
adakah aku sudah tuli...
kebas kalis dengan cinta..."

mungkin ada yang kata...
"aku boleh hidup tanpa cinta"
hey! manusia! tanpa cinta kau tiada....

No comments:

Post a Comment